Ilustrativní obrázek příspěvku

Týden v atmosféře středověku 29. 9. – 3. 10. 2014

Na přelomu září a října se rozjel druhý ročník do Roudnice nad Labem, aby zde strávil jeden týden se středověkem. Studenti prožili  epochu dějepisu v autentickém prostoru. Ten v Roudnici kdysi náležel augustiniánskému řádu. Studenti se zabývali nejen dějinami, ale také si vyzkoušeli kaligrafické ztvárnění gotického písma, kreslili pašijový cyklus a věnovali se eurytmii.

Každý den pracovali na zahradě, kde pomáhali očesat klášterní ovocné stromy a ořechy. Epocha probíhala v největším sále a ubytováni byli studenti ve dvou křídlech bývalého kláštera augustiniánů.

Asi největší kreativitu vzbuzoval v dočasných obyvatelích kláštera rajský dvůr, kde se provozovaly nejrůznější hudební a pohybové aktivity. Cílem pobytu bylo zažít jiný způsob plynutí času – najít zklidnění v dnešním uspěchaném světě. A šlo to i bez mobilů a počítačů.

Ilustrativní obrázek příspěvku

Celoškolní výlet

Na konci září celá škola vyrazila na celodenní výlet na Skalku u Mníšku pod Brdy.

Adaptační týden 1. ročníku

První týden školního roku 2014/2015 strávil první ročník v ráji – lépe řečeno v Českém ráji na Malé Skále. V romantickém prostředí pod skalním hradem Vranov pracovali na pozorování přírody, eurytmii, různých výtvarných technikách, zpívali a zabývali se obrazy Caspara Davida Friedricha.

Zahájení školního roku

Školní rok zahájíme společným setkáním ve vestibulu školy dne 1. 9. 2014 v 8.30.

Ilustrativní obrázek příspěvku

Hlava, ruce, srdce aneb Čtyři roky na waldorfském lyceu

Otevřený dopis Tomáše Feřteka zhodnocujující čtyři roky studia na Waldorfském lyceu, publikováno na serveru časopisu Respekt dne 30.6.2014.

Dostupné online na respekt.ihned.cz | PDF archiv

Druhý krok k adaptabilitě

Tento projekt, podpořený Evropským sociálním fondem v rámci programu OPPA, probíhal na naší škole od 1. 7. 2012 do 30. 6. 2014

Evropský sociální fond
Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti


Cílem projektu bylo učinit další krok v rozvoji vzdělávací koncepce, která by v co největší míře podporovala u našich studentů rozvoj čtenářské, matematické, přírodovědné, enviromentální a finanční gramotnosti a tím i jejich adaptabilitu ve vztahu k požadavkům trhu práce.